Dette er meg!

Bildet mitt
Austrheim Kommune, Hordaland, Norway
Jeg er jente på 32år fra Kristiansand, men fant kjærlighet og flytet til vestlandet. Her bor jeg sammen med 2 katter og samboeren min. 27 juli 2011 ble jeg englemamma til lille Julie. Men ting ble ikke slik jeg hadde tenkt. Mange tunge dager som har vært siden, og mange gjenstår. Bloggen min omhandler mest om mine mange håndarbeids prosjekter, men om du lurer på noe er det bare å spørre i vei.

lørdag 5. februar 2011

UKE 16

16 uker

Fra 16 uker og 0 dager til 16 uker og 6 dager av svangerskapet.Vekt: 135 CRL: 11,5 cm Full lengde: 16 cm
Se hvordan vi regner vekt, lengde og alder her.

OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 14 uker gammelt. Den loddrette furen over overleppen kommer på plass denne uken. Beina tar igjen armene i utvikling, og vil fra nå av være lengre. De livlige bevegelsene blir stadig bedre koordinert.
Fosteret svelger fostervann og tisser et ut igjen i fostervannet. Noen av avfallsstoffene begynner å samles i tarmen.
Er det ikke utrolig at fosteret allerede kan suge, svelge, tisse, gjøre pusteøvelser og bevege seg bevisst?

Ingen kommentarer: