Dette er meg!

Bildet mitt
Austrheim Kommune, Hordaland, Norway
Jeg er jente på 32år fra Kristiansand, men fant kjærlighet og flytet til vestlandet. Her bor jeg sammen med 2 katter og samboeren min. 27 juli 2011 ble jeg englemamma til lille Julie. Men ting ble ikke slik jeg hadde tenkt. Mange tunge dager som har vært siden, og mange gjenstår. Bloggen min omhandler mest om mine mange håndarbeids prosjekter, men om du lurer på noe er det bare å spørre i vei.

lørdag 26. februar 2011

19 uker

19 uker:
Fra 19 uker og 0 dager til 19 uker og 6 dager av svangerskapet.
Vekt: 250 g
CRL: 15 cm
Full lengde: 21,5 cm
Se hvordan vi regner vekt, lengde og alder her.
OM BARNET
Fosteret er i begynnelsen av denne uken 17 uker gammelt. Et fettlag begynner så smått å legges under huden. Det vil hjelpe barnet å opprettholde riktig kroppstemperatur etter fødselen. Lanugohårene dekker nesten hele kroppen nå.
Hos jenter dannes eggceller til den store gullmedaljen under svangerskapet, og er på ett tidspunkt i millionklassen. I motsetning til guttene, fødes jenter med alle kjønnsceller de noen gang vil ha. Innen fødselen vil antallet eggceller minke dramatisk.
Hos gutter dannes testiklene i bukhulen (det samme gjelder jentenes eggstokker), og vil først synke ned i pungen nærmere fødselen. Hos enkelte guttebarn skjer ikke dette før etter at de er født, men så å si alle guttebarn har testiklene i pungen innen ettårsdagen."

Ingen kommentarer: