Dette er meg!

Bildet mitt
Austrheim Kommune, Hordaland, Norway
Jeg er jente på 32år fra Kristiansand, men fant kjærlighet og flytet til vestlandet. Her bor jeg sammen med 2 katter og samboeren min. 27 juli 2011 ble jeg englemamma til lille Julie. Men ting ble ikke slik jeg hadde tenkt. Mange tunge dager som har vært siden, og mange gjenstår. Bloggen min omhandler mest om mine mange håndarbeids prosjekter, men om du lurer på noe er det bare å spørre i vei.

søndag 28. februar 2010

Oppsummering :-)

Forrige uke fikk jeg faktisk med meg starten på Mammut salget, og da var det et par bøker som jeg hadde blitt anbefalt og da var det en perfekt anledning til å skaffe disse på dette salget.
Jeg er godt i gang med denne boka Øya.


Alexis Fieldings mor, Sofia, har aldri fortalt noe om bakgrunnen sin. Alt hun vil si er at hun vokste opp i en landsby på Kreta før hun flyttet til London. Da Alexis bestemmer seg for å dra til Kreta, gir imidlertid Sofia henne et brev som hun ber henne overlevere til ei gammel venninne. Da hun ankommer landsbyen Pláka, oppdager Alexis at den ligger et steinkast fra den forlatte øya Spinalonga, ei øy som tidligere var bebodd av spedalske. Når hun møter Sofias venninne, Fortini, får hun høre historia om oldemora Eleni og døtrene hennes, og en familie som var hjemsøkt av tragedier, kriger og lidenskap. Dette er forfatterens debut




Jeg kjøpte også denne boka

Mariam er bare femten år gammel da hun blir sendt til Kabul for å gifte seg med en mann som er tretti år eldre enn henne. Nesten tjue år senere rammer tragedien femten år gamle Laila, som også blir en del av Mariams ulykkelige familie. Med tiden utvikler de et vennskap som blir like sterkt som mellom mor og datter. Taliban tar over styret i Afghanistan, og kvinnene blir utsatt for større prøvelser enn de noen gang har kunnet forestille seg, men det viser seg at kjærligheten gir uventet styrke.







Har også hatt tid til å finne på andre ting denne uken, jeg har blant annet fått bestilling på et par labber til samborens datter. Jeg tror hun likte dem, hun tok de i bruk med en gang.



Ingen kommentarer: